Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Bättre o bättre dag för dag ;-)

Av Eva-Britt - 19 maj 2008 14:20

Ja så mår Mocca, även om det syns o märks väl på henne att hon är trött. Men nu har aptiten återvänt också, så skonkosten åker ner i magen den med - t o m utan att jag blandar med den vanliga maten ;-)

Hon sover dock en hel del och hon ska ju vila och ta det lugnt, så det är bra. Jag stänger även in henne i buren om jag tycker att hon vilar för lite, men i stort sett går det bra. Det var bara i morse som jag märkte på henne att hon saknade vår morgonprommis, hon stod vid dörren och gnällde en stund innan hon gav upp, stackarn.

Men eg. så vad är ett ormbett att klaga över, tänker på vad som händer i omvärlden, det ger en lite andra perspektiv ibland, vad vi har det bra härhemma som slipper cykloner och jordbävningar, det drar kalla kårar efter ryggen på en när man tänker efter.


Men jag är glad att Mocca klarade sig - det kunde ha slutat värre, hemska tanke.


 
 
Ingen bild

Fia

19 maj 2008 16:59

Skönt att det går åt rätt håll!

 
Maria

Maria

19 maj 2008 20:03

Härligt att Mocca piggar på sej!!

http://www.goskelpie.se

 
Anna

Anna

19 maj 2008 20:47

Vad skönt att läsa att hon blir bättre din Mocca! Det är verkligen otäckt det där med ormbett. Jag äger oxå en kelpie som kallas Mocca (Hon heter Menorca i stamtavlan).
Krya på dig Mocca! Kram Anna & Mocca

http://www.skruttanna.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

19 maj 2008 22:05

Härligt att höra att aptiten är tillbaka. Det brukar vara ett gott tecken. Snart blir det kelpiefart igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Wow

Av Eva-Britt - 26 februari 2012 13:33

jag mindes hur man gör för att logga in - rätt användarnamn o rätt lösenord... Iaf en start... återkommer vid senare tillfälle, för planen är att damma av bloggen lite ;-) ...

Av Eva-Britt - 6 april 2011 10:13

Som vanligt länge sen sist... Men som rubriken säger så konstaterar jag att regn är bra - för då försvinner snön snabbare    och det vill vi, för än är det mycket av den vita varan i spårskogen, alldeles för mycket. Så någon regndag ibland kan vi s...

Av Eva-Britt - 1 mars 2011 08:23

Såg att Helén undrade över mitt underställ o tovade vantar. Undrar om jag inte är något av ett "underställs-freak" tror jag har 6-7 st olika faktiskt. I och med det så blir det beslutsvånda ibland hur jag ska klä mig   Men det är bra att kunna varier...

Av Eva-Britt - 23 februari 2011 10:38

Ska vi ta gnället först så det blir avklarat då - JAG VILL HA MINDRE KALLT, SÅ DET SÅ... Känner mig lite less på kylan nu, hela förra veckan var kall, extraknäckte o cyklade med brev 4 dagar o det är inte så upplyftande i 20 gr minus - då gäller det ...

Av Eva-Britt - 12 februari 2011 10:56

Igår inträffade nåt som aldrig hänt mig förr, i jobbet som tidningsbud i 11 år. Det började snöa på torsdag em o sen bara fortsatte det o fortsatte.... På fredag morgon när jag klev upp vid halv tre tittade jag ut o trodde inte mina ögon, bara vitt...

Ovido - Quiz & Flashcards