Direktlänk till inlägg 21 augusti 2008

Skendräktig eller bara knashund eller bådadera??

Av Eva-Britt - 21 augusti 2008 06:35

Tok-Mocca igår!

Satte ut henne i hundgården för en stunds utevistelse men det gillade inte Mocca - protestskall... Var ut o sa till henne att uppföra sig, vilket upprepade sig flera gånger ;-) Men sedan blev det tyst, när det varit tyst o lugnt ca 20 min tyckte jag att det var läge att ta in Mocca o belöna att hon skötte sig. Men var är hunden?? Tomt, ingen hund syntes till i hundgården, hmm? Ett litet krafs hördes o jag insåg att hon grävt sig in under hundkojan...

Knas-hund, vad skulle hon dit o göra? Och inte verkade hon ha så bråttom att komma fram heller - fast jag insåg snart att hon kört fast därunder i gruset. Jag lockade på henne o hon försökte vrida o vända o åla sig ut men lyckades inte. Bara en liten nos som stack fram. Så det var till att hämta spaden o hjälpa till att gräva! Tur att vi har djupt med grus så det gick lätt att gräva så Mocca klarade av att krypa fram. Mocca själv verkade inte speciellt bekymrad, men var glad att slippa hundgården förstås.

Hon har aldrig provat gräva sig under förr, undrar om det har nåt samband med att hon löpte sista halvan av juni, så det är "valpning" på G??

I vilket fall som helst, nästa gång hon ska vara ute använder vi den andra hundgården, där hundstugan är "säkrad" så inga hundar kan gräva sig under!



 
 
Fia

Fia

21 augusti 2008 09:51

Men Mocca då!!!!!! Vad knäppt att gräva sej in så man inte kommer ut :))

http://www.vickulas.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

21 augusti 2008 18:20

Vilken filur!!! :)

http://www.annaronge.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

21 augusti 2008 21:52

Visst är det spännande att fixa egna lyor. Även om resultatet inte alltid blir det bästa. Minna och juni har bara fixat snygga hål över hela gräsmattan. En del ca en halv meter breda och nästa lika djupa! Jättefint ser det ut!!! Husse slipper i alla fall klippa gräset där hålen är!

 
Bettan & Exo

Bettan & Exo

22 augusti 2008 20:33

Kul att ses i Kumla på Vickulas-lägret!
Lycka till med forsatt tränande och tävlande !! :)

http://exo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Wow

Av Eva-Britt - 26 februari 2012 13:33

jag mindes hur man gör för att logga in - rätt användarnamn o rätt lösenord... Iaf en start... återkommer vid senare tillfälle, för planen är att damma av bloggen lite ;-) ...

Av Eva-Britt - 6 april 2011 10:13

Som vanligt länge sen sist... Men som rubriken säger så konstaterar jag att regn är bra - för då försvinner snön snabbare    och det vill vi, för än är det mycket av den vita varan i spårskogen, alldeles för mycket. Så någon regndag ibland kan vi s...

Av Eva-Britt - 1 mars 2011 08:23

Såg att Helén undrade över mitt underställ o tovade vantar. Undrar om jag inte är något av ett "underställs-freak" tror jag har 6-7 st olika faktiskt. I och med det så blir det beslutsvånda ibland hur jag ska klä mig   Men det är bra att kunna varier...

Av Eva-Britt - 23 februari 2011 10:38

Ska vi ta gnället först så det blir avklarat då - JAG VILL HA MINDRE KALLT, SÅ DET SÅ... Känner mig lite less på kylan nu, hela förra veckan var kall, extraknäckte o cyklade med brev 4 dagar o det är inte så upplyftande i 20 gr minus - då gäller det ...

Av Eva-Britt - 12 februari 2011 10:56

Igår inträffade nåt som aldrig hänt mig förr, i jobbet som tidningsbud i 11 år. Det började snöa på torsdag em o sen bara fortsatte det o fortsatte.... På fredag morgon när jag klev upp vid halv tre tittade jag ut o trodde inte mina ögon, bara vitt...

Ovido - Quiz & Flashcards