Direktlänk till inlägg 15 september 2008

Måndag igen

Av Eva-Britt - 15 september 2008 13:03

Ja tiden går snabbt undan... Mera spår har vi tränat, med Anna-Maria, både ängsspår, med lagom höjd på gräset den här gången (ankelhöjd) och idag blev det stubbåker. Spår av appelltyp som A-M gått ut o inga snitslar vid pinnarna då, finns ju inget att sätta upp dem i ;-) Men Mocca har markerat dem ändå, stannar till vid dem o väntar på Mattes beröm, spårar m drag i linan, lite ringande i vinklarna men på det stora hela OK. Så nu har vi testat annat än skogsspår iaf. Och A-M har varit åskådare/störning, lite kul att se på Mocca - hon har spårat åsså Ojdå där står ju Min Anna-Maria! Men hoppsan jag spårar ju åsså har hon fortsatt spåra, men man måste ju titta upp o kolla, jo hon står kvar, men spåret är roligare...

Varit ner på klubben på torsdagsträning, men jag är lika ensam ännu, bara nån valp ev. så vi har tränat platsliggning själv som vanligt. Strular på med FF, försöker titta upp o rakt fram (inte ner på Mocca) men får en Mocca som gärna vill tränga då, är väl bara att nöta på. Ingångarna på apporteringen är inte heller helt hundra, sitter inte riktigt i pos, o tappar lite fart in om jag petar för mkt, så vi får fortsätta träna farten in o ingångar var för sig...

Men jag ska iaf strax sätta mig o anmäla till appell spår på en grannklubb i oktober, så får vi se vad vi får ordning på till dess...


Syrran Minna o matte Irene har debuterat i appellspåret med den äran, uppflyttade med härliga poäng, kul!  


Förresten, hörde av damen med labrador som vi brukar möta på våra skogspromenader att hon sett björn i sommar. Och givetvis i "vår" spårskog, där motionsspåren går, mkt folk brukar det ju vara i krokarna där, så jag trodde det var lugnt på björnfronten, "bara" orm där. Men ack så fel jag hade, inte hade den varit nå rädd heller, stått o bökat i marken o grymtat, så hon hade försiktigt retirerat o gått därifrån med en hund som tog skydd bakom hennes ben...



 
 
Fia

Fia

15 september 2008 17:47

Å FY FAAAN, BÅDE ORM & BJÖRN!!!!!!! FLYTTA!!!!!!!
Nå, om Mocca går bättre när du kikar ner lite, så kika ner lite då ;-) Inget man får avdrag för om man går likadant hela tiden! Spännande med tävling!!

http://www.vickulas.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

15 september 2008 18:47

Hua, både orm och björn! Kul att ni snart ska ut och tävla!

http://www.annaronge.com

 
Maria

Maria

15 september 2008 20:10

Kul med tävling på g...
Håller med Fia, kika ner LITE på Mocca då!! Men inte som på korten :)

http://www.goskelpie.se

 
Ingen bild

E-B o Mocca

16 september 2008 10:50

Mmm Maria, jag får väl hissa upp en haka i taget ;-) när jag ska höja blicken hihi! Nej men jag såg ju själv bilderna ju... Nåt att fippla med i vinter... Bland alla andra projekt vi ska ta tag i.

 
Fia

Fia

16 september 2008 14:58

Visst f-n, fick ju en massa bilder från Maria....... Nåt för PIXBOX. Hade helt glömt!!

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

16 september 2008 21:41

Kul med tävling! Det kommer säkert att gå jättebra!

 
Helén o Deco

Helén o Deco

17 september 2008 11:33

Äsch, lite snegling bara... Inget att fästa sig vid :D
Kul att det är tävling på G!!

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
Biggan

Biggan

18 september 2008 18:51

Hej! Första gången jag är inne på din sida. Kul-men inte med björn, Fy o fy då så ruskigt. Kul med tävling o det är klart att det går bra.

http://123minsida.se/FajtaNano

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Wow

Av Eva-Britt - 26 februari 2012 13:33

jag mindes hur man gör för att logga in - rätt användarnamn o rätt lösenord... Iaf en start... återkommer vid senare tillfälle, för planen är att damma av bloggen lite ;-) ...

Av Eva-Britt - 6 april 2011 10:13

Som vanligt länge sen sist... Men som rubriken säger så konstaterar jag att regn är bra - för då försvinner snön snabbare    och det vill vi, för än är det mycket av den vita varan i spårskogen, alldeles för mycket. Så någon regndag ibland kan vi s...

Av Eva-Britt - 1 mars 2011 08:23

Såg att Helén undrade över mitt underställ o tovade vantar. Undrar om jag inte är något av ett "underställs-freak" tror jag har 6-7 st olika faktiskt. I och med det så blir det beslutsvånda ibland hur jag ska klä mig   Men det är bra att kunna varier...

Av Eva-Britt - 23 februari 2011 10:38

Ska vi ta gnället först så det blir avklarat då - JAG VILL HA MINDRE KALLT, SÅ DET SÅ... Känner mig lite less på kylan nu, hela förra veckan var kall, extraknäckte o cyklade med brev 4 dagar o det är inte så upplyftande i 20 gr minus - då gäller det ...

Av Eva-Britt - 12 februari 2011 10:56

Igår inträffade nåt som aldrig hänt mig förr, i jobbet som tidningsbud i 11 år. Det började snöa på torsdag em o sen bara fortsatte det o fortsatte.... På fredag morgon när jag klev upp vid halv tre tittade jag ut o trodde inte mina ögon, bara vitt...

Ovido - Quiz & Flashcards