Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Eva-Britt - 14 juli 2008 11:33

är det idag. Husse jobbar denna vecka, men jag har ledigt jag - skönt att ligga kvar i sängen när han kliver upp? jotack det är det!

Blev ingen tidig morronprommis idag, men sen vid halv tio ringde Johanna så vi bestämde träff vid klubben vid 10-snåret. Jag o Mocca gick dit, tar ca 15 min, vi har ju gubevars ingen bil, sen fick Mocca träffa kleinspitzkillen Killian igen. Nu var det verkligen länge sen, först satte ormbettet stopp för gemensamma lekar/promenader, sen så har ju Mocca löpt, så det är nog drygt 2 mån sen de sågs sist. Så då måste Mocca börja med att vara lite på sin vakt o ragga så hon såg ut som den värsta hyena, men efter en stund var allt som vanligt igen. Vi gick en sväng med hundarna lösa, sen fick de doppa sig i älven, ja Mocca simmar frivilligt men taskiga Johanna stoppade ner sin Killian i vattnet från bryggan så han måste simma i land ;-)

Fast han såg ganska nöjd ut ändå, solen sken och det började bli varmt så det var nog skönt att svalka sig litet med den tjocka svarta päls som han har.

Kanske blir det lite lydnadsträning sen, får se vad vi hinner med idag. Körde lite hemma på gräsmattan igår, men varken jag eller hunden var visst på rätt humör, gick liksom inte i rätta farten o glädjen, så vi höll inte på så länge. Men vi testade lite med bandspelaren på iaf o Mocca vande sig efter en stund, så hon slutade lyssna på dessa TL som satt i burken o kommenderade ;-) Ska fortsätta med bandspelaren som störning, är dock lätt att glömma att ta den med sig ut...



Ovido - Quiz & Flashcards