Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Växthuseffekten???

Av Eva-Britt - 5 januari 2009 09:44

Ja var i hela friden har växthuseffekten tagit vägen??


Givetvis måste jag få börja med att gnälla på kylan, börjar bli lite less nu, har ju suttit i sen före julafton. Ok, lite andrum har vi haft, på nyårsafton gjorde vi vågen på förmiddagen då vi helt plötsligt hade bara -2, ut o gick långprommis med överlylliga hundar. Men sen  på kvällen var det lika illa igen (för övrigt avlöpte 12-slaget bra, tog bil o hundar o gjorde en sväng under värsta oväsendet för säkerhets skull). Och häromdagen hade vi bara ca 12-14 minusgrader så då blev det också en längre prommis. Till Moccas stora lycka fanns det nysnö att göra en hel massa snöänglar i.

Men sen har det bara varit KALLT! Imorse var det -28, o "LOKALT" på tidningsrundan -31, ganska myggfritt kan jag säga! Så jag undrar var är växthuseffekten? Verkar dessutom som kylan slagit till över hela Sverige...

 Nä nu känns det bättre, när man fått gnälla av sig lite...


Fast jag hade ju just börjat spana in plogade P-platser o kände mig riktigt inspirerad att "fara runt" o träna lite på dylika efter Mögel-Åsas kommentar men nu väntar vi på lite mildare väder... Gubben tyckte jag kunde ta med mig värmedyna o plugga in på nån ledig värmarstolpe på nån lämplig p-plats, han trodde inte hunden skulle resa sig från platsen då inte?!?!


Mocca är annars en påhittig sak, kryp tränar vi ju lite nu o då, med blandat resultat men jag tror det går framåt, eller bakåt ibland också ;-) Hon gillar inte övningen nå vidare, så för att göra det lite extra så har jag en "extern belöning" efter avslutat pass med extra gott godis på ett kaffefat stående på golvet så hon kan se o sukta... Kan inte använda för gott godis under själva träningen då blir det för bråttom... Men tror hon tycker det är lite mer OK nu. För när vi skulle träna lite skiften för fjärrdirigering så bidde det både ligg, stå, sitt med inblandning av kryp bakåt o framåt också - full fart på Mocca som inte alls hade tid att lyssna o ta in vad jag egentligen ville hon skulle göra... Jaja så kan det gå, men då är det väl inte så illa att krypa iaf då eller ;-)


 Men hon är då en härlig hund den här lilla brunråttan! I morse la vi oss i soffan under filten när jag kommit hem från tidningsrundan, Mocca delade så snällt kudden med mig o tyckte det var riktigt mysigt, tyckte jag med ;-) Tror nästan det var hon som snarkade, eller var det jag själv?





 
 
Fia

Fia

5 januari 2009 10:32

Här är det -15 just nu, kl. 10.30 Fullt tillräckligt! Bättre att träna inne...

http://www.vickulas.se

 
Helén o Deco

Helén o Deco

5 januari 2009 14:19

Tänk vad många fästingar som dör!! :D Med lite tur kanske några huggormar också stryker med :)

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

5 januari 2009 17:02

Ja hurra för kylan om den tar fästingar och ormar med sig!!!!! Vi har också kallt, -9 grader, det går faktiskt att träna ute, med vantar. Men det blir bara boll-belöning, för finmotoriken i fingrarna försvinner.

 
Ingen bild

E-B o Mocca

7 januari 2009 12:45

Ja ni har ju så rätt, man ska ju tänka positivt - så jag tänker på alla attans huggormar o fästingar som också fryser då!!

 
Anna & Juni

Anna & Juni

7 januari 2009 15:59

Usch och fy för kylan! Ska man behöva åka till Alperna för att få värme? Verkar nästan så... Skönt att slippa myggen i alla fall. Det är väl det enda positiva...

http://www.annaronge.com

 
Anna & Juni

Anna & Juni

11 januari 2009 18:45

Grattis Mocca på födelsedagen!

http://www.annaronge.com

 
Maria

Maria

11 januari 2009 22:21

GRATTIS MOCCA på födelsedagen!

http://www.kennelwalkabout.se

 
Helén o Deco

Helén o Deco

11 januari 2009 23:15

Grattis syrran!

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
Fia

Fia

12 januari 2009 16:05

GRATTIS!

http://www.vickulas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Wow

Av Eva-Britt - 26 februari 2012 13:33

jag mindes hur man gör för att logga in - rätt användarnamn o rätt lösenord... Iaf en start... återkommer vid senare tillfälle, för planen är att damma av bloggen lite ;-) ...

Av Eva-Britt - 6 april 2011 10:13

Som vanligt länge sen sist... Men som rubriken säger så konstaterar jag att regn är bra - för då försvinner snön snabbare    och det vill vi, för än är det mycket av den vita varan i spårskogen, alldeles för mycket. Så någon regndag ibland kan vi s...

Av Eva-Britt - 1 mars 2011 08:23

Såg att Helén undrade över mitt underställ o tovade vantar. Undrar om jag inte är något av ett "underställs-freak" tror jag har 6-7 st olika faktiskt. I och med det så blir det beslutsvånda ibland hur jag ska klä mig   Men det är bra att kunna varier...

Av Eva-Britt - 23 februari 2011 10:38

Ska vi ta gnället först så det blir avklarat då - JAG VILL HA MINDRE KALLT, SÅ DET SÅ... Känner mig lite less på kylan nu, hela förra veckan var kall, extraknäckte o cyklade med brev 4 dagar o det är inte så upplyftande i 20 gr minus - då gäller det ...

Av Eva-Britt - 12 februari 2011 10:56

Igår inträffade nåt som aldrig hänt mig förr, i jobbet som tidningsbud i 11 år. Det började snöa på torsdag em o sen bara fortsatte det o fortsatte.... På fredag morgon när jag klev upp vid halv tre tittade jag ut o trodde inte mina ögon, bara vitt...

Ovido - Quiz & Flashcards