Direktlänk till inlägg 21 juni 2008

Utflykt

Av Eva-Britt - 21 juni 2008 19:49

Gårdagen bjöd inte på några speciella hundaktiviter egentligen, prommis på morron runt Kyrksjön efter cykelvägen, gick hemifrån så det tog bra drygt 1 timme, mötte en hel del hundar efter vägen. Sedan på eftermiddagen lyckade Tobias tjata till sig ett dopp i Borrsjön. Vi var ensamma där, konstigt va? så Mocca fick bada som hon ville o det ville hon. och friskusen Tobias badade också. Mamma o pappa stod på stranden o tittade på ;-) Vi hade termometer med, det var 16 grader i vattnet. Helt klart för kallt för mig iaf.


Idag så gick vi skogsprommis m hundarna. Sedan packade vi bilen med campingstolar/bord, nykokt potatis i mattermos, tunnbröd, messmör, ost och SURSTRÖMMING. Tobias följde med så jag hade lite alternativ mat med åt honom. Lunch i det gröna skulle vi ha! Hittade till ett ställe som jag tror det är 20 år sen sist vi var till. Mitt ute i skogen, 2,5 mil hemifrån. En liten lämplig skogstjärn, med en stump sandstrand. Byborna i närheten brukar nog fortfarande bada där i bland, såg spår efter hästar där. Men idag var vi ensamma. Vi satt på strandkanten alldeles vid vattenbrynet i solskenet o åt vår strömming - smaskens! T o m Tobias åt strömming o tyckte det var gott! Som tur var fläktade det lite lagom så flugorna blåste bort, annars så gillar de ju doften av surströmming ;-) Och givetvis så badade Mocca och Tobias. En riktigt härlig utflykt blev det!

Java o Nina fick vara hemma, ingen av dem gillar att bada. På hemvägen såg jag lockande spårmarker, så det blir nog nån mer utlykt till de här krokarna i sommar.


 
 
Anna & Juni

Anna & Juni

23 juni 2008 21:29

Usch och fy! Äter du surströmming självmant? Mocca måste trott ni blivit galna som packade med er något som luktade så hemskt (gott)!

http://www.annaronge.com

 
Ingen bild

Eva-Britt

24 juni 2008 13:54

Jodu Anna, surströmming är gott, om det är en "bra inläggning" det är olika smak på olika sorter, vi har gått över till filéer, så slipper man rensa också. Och hundarna får man hålla koll på - gissa om de gärna skulle vilja rulla sig i surströmmingsdoft. Man äter på papperstallrikar osv o så packar man ner alla rester i minst tvådubbla kassar o hänger upp det i ett träd tills man ska fara hem... ;-)

 
Helén o Deco

Helén o Deco

24 juni 2008 23:11

Tack!
Blä för surströmming! Har verkligen försökt äta det, men det går icke. Annars verkar ni ju haft en trevlig utflykt :)

http://decosmatte.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Wow

Av Eva-Britt - 26 februari 2012 13:33

jag mindes hur man gör för att logga in - rätt användarnamn o rätt lösenord... Iaf en start... återkommer vid senare tillfälle, för planen är att damma av bloggen lite ;-) ...

Av Eva-Britt - 6 april 2011 10:13

Som vanligt länge sen sist... Men som rubriken säger så konstaterar jag att regn är bra - för då försvinner snön snabbare    och det vill vi, för än är det mycket av den vita varan i spårskogen, alldeles för mycket. Så någon regndag ibland kan vi s...

Av Eva-Britt - 1 mars 2011 08:23

Såg att Helén undrade över mitt underställ o tovade vantar. Undrar om jag inte är något av ett "underställs-freak" tror jag har 6-7 st olika faktiskt. I och med det så blir det beslutsvånda ibland hur jag ska klä mig   Men det är bra att kunna varier...

Av Eva-Britt - 23 februari 2011 10:38

Ska vi ta gnället först så det blir avklarat då - JAG VILL HA MINDRE KALLT, SÅ DET SÅ... Känner mig lite less på kylan nu, hela förra veckan var kall, extraknäckte o cyklade med brev 4 dagar o det är inte så upplyftande i 20 gr minus - då gäller det ...

Av Eva-Britt - 12 februari 2011 10:56

Igår inträffade nåt som aldrig hänt mig förr, i jobbet som tidningsbud i 11 år. Det började snöa på torsdag em o sen bara fortsatte det o fortsatte.... På fredag morgon när jag klev upp vid halv tre tittade jag ut o trodde inte mina ögon, bara vitt...

Ovido - Quiz & Flashcards